השולחן של יהונתן – תהליך ציור על עץ

את השולחן של יהונתן רכשתי באיקאה עם שני כסאות תואמים.  משטח העבודה של השולחן עשוי מפלטה מצופה במלמין כאשר הצד האחורי הוא סוג של שבבית. כמו כן פלטות הישיבה של הכסאות עשויות מחומר זה.

על מנת לצייר על משטח העבודה של השולחן הפכתי אותו על צידו האחורי וכך יכולתי לצייר.

תהליך העבודה: ראשית צבעתי את כל השולחן (והכסאות) בצבע אקריליק Light Butter Milk שכבה ראשונה. כתוצאה מכך העץ הוציא סיבים ולכן שייפתי את הרהיטים במשייפת חשמלית (עליה אכתוב בפוסט נפרד) ואז צבעתי  בשכבה נוספת של צבע.

לאחר מכן התחלתי לצייר על פלטת השולחן ציורים של בעלי חיים מתוך חוברת של Decorative painting Baby Animals Nature's Wonders Book 3 by Karen Hubbard, CDA בהוצאת Viking Folk Art.

במקרה הזה צילמתי את הרישומי בעלי החיים מתוך החוברת בהתאם לגודל שהחלטתי מראש, על נייר צילום רגיל. כאשר התוצאה נראתה לי מתאימה , צילמתי שוב את הרישומים על נייר פרגמנט שקוף. לאחר מכן השתמשתי בנייר העתקה של חברת ROYAL & LANGNICKEL.  קיימים שני סוגים של נייר העתקה Gray Graphite Paper (נייר קופי כהה להעתקה על רקע בהיר) ו- White Graphite Paper (נייר העתקה לבן להעתקה על רקע כהה) לאחר מכן התחלתי בציור עצמו .

את בעלי החיים צבעתי בצבע בסיס בצביעת מלוי בצבע Moonlight מתוצרת Americana  כפי שמומלץ בחוברת. לאחר מכן השתמשתי במכחול ליינר דק מאד על מנת לקבל את הפסים הדקיקים ליצור פרווה ושיער לבעלי החיים.

טיפ כיצד להשתמש בליינר: יש להרטיב את המכחול במעט מים , ולאחר מכן מחזיקים את המכחול כאשר השיער טובל בצבע בצורה מאוזנת  ומסובבים את המכחול בתוך הצבע , מושכים את המכחול מתוך הצבע ומסובבים שוב על הפלטה, ובודקים שיש כמות מינימלית של צבע, על מנת ליצור פסים דקיקים .

טיפ לשמירה על אורך חייו של המכחול: כאשר מסיימים להשתמש במכחולים מכל סוג שהוא , יש לנקות היטב את המכחולים ולהקפיד שלא נשאר צבע בנקודת החיבור של שיער המכחול והחלק המתכתי   האוחז בשיער. כשנשארת כמות קטנה של צבע בנקודת החיבור, זה גורם לשיער התפצל, ולא ניתן לעבוד עם המכחול  ולקבל עבודה מוקפדת.

את כל משטחי העבודה ריססתי ב- Acrylic Sealer/finisher DAS13 MATTE Americana   DecoArt.

על משטח העבודה הנחתי פלטה שקופה מפרספקס, את הפלטה חתכו לי במקום על פי מידות השולחן בחברת "ברק פלסט" – עיצוב מוצרי פרספקס, רחוב החשמונאים 30 בני ברק, טלפון:03-5785557. השירות שלהם אדיב ומקצועי, והמחירים מעולים לעומת כמה חברות אחרות שבדקתי .

תהליך יצירת השולחן של יהונתן
דקופאז' - עבודה בתלת מימד